• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70722
+
-

خسارت زلزله به خانه‌های روستایی چرام

در اولین دقایق بامداد دوشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 2/5 ریشتر در عمق ۱۰‌کیلومتری زمین،‌ چرام در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. شدت زمین‌لرزه در شهر دوگنبدان مرکز گچساران به حدی بود که مردم وحشت‌زده به خیابان‌ها ریختند.

 به گزارش همشهری، فرماندار چرام درباره تبعات این زمین‌لرزه گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده، تعدادی از ساختمان‌های روستایی و شهری در این شهرستان بر اثر زمین‌لرزه بامداد دچار خسارت و ترک‌خوردگی شد، اما هنوز آمار دقیقی در دسترس نیست. «هادی فتاحی اصل» افزود: خسارت‌های جزئی در روستاهای آرند، بردیان و تعدادی از خانه‌های شهر چرام مشاهده شد که تیم‌های کارشناسی در حال برآورد میزان خسارت هستند.

وی گفت: با توجه به این‌که مرکز زمین‌لرزه روستای آرند چرام تا شادگان گچساران بوده، احتمال آسیب‌دیدگی خانه‌های روستایی در این مناطق بیشتر است. فتاحی اصل تصریح کرد: هم‌اکنون تیم مدیریت بحران استانداری و نیروهای امدادی هلال احمر در مرکز زمین‌لرزه روستای آرند تا شادگان گچساران حضور فعال دارند.


۵ نفر مصدوم شدند

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از زمین‌لرزه 5 نفر از اهالی گچساران هنگام فرار و به سبب ترس از زلزله دچار مصدومیت شدند. «محسن جلیل» افزود: ۲ نفر به هنگام فرار از منزل به سبب برخورد با شیشه در زمان وقوع زلزله، مصدوم و در محل حادثه توسط نیروهای اورژانس درمان سرپایی شدند. 

جلیل بیان کرد: 3 مصدوم دیگر که به سبب سقوط از ارتفاع دچار ترومای شدید شده بودند، به بیمارستان گچساران برای اقدامات بیشتر انتقال داده شدند. وی عنوان کرد: هم‌اینک وضعیت عمومی این 5 مصدوم خوب اعلام شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید